/ Klopt het facilitair gezien?
Facilitaire dienstverlening zorgt traditioneel voor de functionele invulling van gebouwen of kantoren. Huisvesting, facilitaire processen, een passende werkomgeving, inkooptrajecten, catering, schoonmaak of smart building. Het moet kloppen. Dat klopt. Maar wat als de organisatie, de omgeving of haar medewerkers meer gaan vragen dan dat?
FMXXL-eigenaar Simon Huismans ging in gesprek met Facto; hét platform rondom facility management.
Veranderende facilitaire markt
Door de jaren heen heeft FMXXL de facilitaire markt zien veranderen. Simon Huismans:
“Facilitair is bij veel bedrijven steeds meer de toegevoegde waarde van de bedrijfsstrategie geworden. Men kijkt in toenemende mate naar de inrichting van de werkomgeving en hoe deze optimaal kan werken voor de organisatie. Hoe laat je alles en iedereen excelleren? Waar beslissingen eerst vaak kostengedreven waren, gaat het nu vooral over de toegevoegde waarde van facility management. Denk aan iets simpels als lekkere koffie.”
Duurzame facilitaire transitie
Veel organisaties investeren in een duurzame facilitaire transitie. Het doel? Werkomgevingen optimaliseren, werkgeluk stimuleren en werknemers laten excelleren. Maar waar begin je met facilitaire transitie? Hoe breng je de facilitaire scope in kaart? FMXXL ontwikkelde er een eigen FMscan voor.
Facilitaire scan van FMXXL
In de afgelopen jaren heeft FMXXL veel kennis opgedaan over facilitaire processen binnen organisaties. Met die kennis heeft FMXXL een facilitaire scan ontwikkeld, waarmee snel en efficiënt de facilitaire scope van een organisatie in kaart wordt gebracht.
Uniek? Simon Huismans vindt van wel:
“Dit soort scans worden niet heel vaak gedaan. Daarnaast zijn we uniek als het gaat om de snelheid van onze scan: binnen een week zijn de knelpunten binnen de facilitaire organisatie helder. Bestuurders en directeuren zien in korte tijd hoe de facilitaire organisatie eruitziet, waar de knelpunten zitten en wat er mogelijk verbeterd kan worden.”
Scan this!
Meer over deze FMscan? Ontdekken of deze facilitaire scan van toegevoegde waarde is voor jullie organisatie of instelling? Simon vertelt je er persoonlijk graag meer over. Bel of mail Simon gerust voor een (digitale) afspraak.
Meer over de veranderende rol van facilitair management volgens FMXXL of de visie van Simon op ‘facilitaire ondersteuning zonder poespas’, lees dan het hele artikel op facto.nl:
https://www.facto.nl/19026/fmxxl-staat-voor-facilitaire-ondersteuning-zonder-poespas
Afgelopen weekend was het zover, SC Cambuur trapte het seizoen af vanuit het nieuwe stadion. De uitdaging? Een nieuw voetbalstadion bouwen voor iedereen die de Leeuwarder voetbalclub SC Cambuur een warm hart toedraagt.
In de huidige competitieve arbeidsmarkt is het stimuleren van het werkgeluk van medewerkers en het behouden van talent één van de grootste uitdagingen voor organisaties. Medewerkers aantrekken is één ding, medewerkers blijven verbinden en inzetten op hun werkgeluk. Dat is andere koek.
Iedereen verplicht op de fiets naar het werk? De lift buiten werking stellen en het gebied eromheen beplakken met afzetlint? Het cateringconcept vervangen door nog alleen maar salades en poké bowls?