Shared service center (SSC)

/ Samen sterker staan?

Wil je als organisatie of instelling nog een stap verder gaan dan alleen een servicedesk voor facilitaire dienstverlening? Nog meer verbinding opzoeken met andere ondersteunende diensten? Dan is een Shared Service Centrum (SSC) wellicht een slimme optie voor jullie organisatie.

Een SSC is één centraal aanspreekpunt waar de interne klant terecht kan voor (aan)vragen, meldingen of storingen aan meerdere ondersteunende diensten binnen de organisatie. Dat scheelt jullie interne klant zoeken en zorgt ervoor dat jullie dienstverlening nog efficiënter kan worden ingericht. Denk hierbij aan de combinatie van bijvoorbeeld Facilitair, ICT en HRM. Daarom kan het inzetten van een shared service centrum, oftewel een SSC, een enorm voordeel zijn voor jullie en de klant.

Samen sterker worden. Leren van elkaar. Wij delen onze kennis graag of denken vrijblijvend eens met jullie mee over een shared service centrum. Daag ons maar eens uit.

Kiezen voor een shared service center?

/ Wat kan het je opleveren?

Waarom zouden jullie moeten kiezen voor een shared service centrum? Welke voordelen heeft het en hoe moet dit worden geïmplementeerd binnen de organisatie? Hieronder staan de belangrijkste redenen waarom organisaties kiezen voor een shared service centrum of een multi-service centrum.

  1. Het stimuleren van samenwerking tussen ondersteunende diensten of bij overlappende processen.
  2. Eén centraal punt voor het verzamelen van alle vragen, meldingen of wensen.
  3. Het faciliteren van diverse (afdelingsoverstijgende) processen.

Meer weten over een shared service center? Of wil je graag meer informatie over het implementeren van een SSC? Neem dan contact met ons op en maak een afspraak. Wij leggen van A tot Z uit wat een shared service centrum is, wat jouw organisatie en klant hieraan heeft, maar ook hoe dit te implementeren is. Gehele begeleiding bij de implementatie? Ook dan kunnen wij je bijstaan! Onze specialisten staan je graag bij en helpen jouw organisatie de volgende stappen te zetten.

Referentieproject Cito:
Eén centraal servicepunt
voor Facilitair en HRM

“Het team van FMXXL heeft ons echt aan de hand meegenomen in dit project. Stap voor stap hebben we samen bewuste keuzes gemaakt richting een Shared Servicepunt. Alles om facilitaire en HRM processen zo optimaal te laten verlopen en de interne klanttevredenheid binnen Cito maximaal te stimuleren.

Lees verder
/ Andere opties

Checken welke van onze diensten bij jullie servicedesk vraagstuk of behoeftes passen? Check ze hier.

Naar alle opties
/ Persoonlijk contact

Eens verder praten en ontdekken of een servicedesk een aanwinst kan zijn voor jullie organisatie? Dan maken we graag eens persoonlijk kennis. Digitaal of op locatie.