De centrale balie bij de ingang van het kantoor van Cito in Arnhem, werd tot nu toe bemand door een externe partij. Cito heeft besloten om de bezetting weer in eigen beheer te nemen en het in te richten als een centraal Servicepunt. Ook wel een shared service center genoemd. Hiermee streven zij enerzijds naar een passende hospitality beleving voor haar gasten en anderzijds naar een zichtbaar en centraal intern aanspreekpunt voor de diensten van het Facilitair Bedrijf en HRM. Het Shared Servicepunt binnen Cito is hét (fysieke en virtuele) punt waar medewerkers, bezoekers, leveranciers of huurders binnen het pand terecht kunnen met hun wensen, storingen, serviceverzoeken of eerstelijns HRM vragen.
Klantcase Cito
Op naar een TOP gastvrije klantbeleving/ In de praktijk
/ DOEL
Het centrale Servicepunt is nieuw binnen Cito en vraagt om een fysieke als virtueel passende omgeving en uitstraling. Klantvriendelijk en met keuzemogelijkheden. Zo kan de interne klant binnen Cito bepalen hoe hij/zij het Shared Servicepunt wil benaderen. Click, call of face. De Servicepuntmedewerker is niet alleen het gastvrije gezicht achter de balie, maar zorgt ook voor een efficiënte aanpak van facilitaire en eerstelijns HRM dienstverlening.
/ Diensten FMXXL
Hoe heeft FMXXL Cito bij dit vraagstuk mogen ondersteunen? FMXXL heeft de rol van adviseur en projectleider mogen vervullen. Zo hebben onze Facilitair Professionals naast de verbouwing van de fysieke Servicepunt (receptie)omgeving, ook de online omgeving voor facilitaire en HRM-diensten voor haar medewerkers opnieuw ingericht en een Producten Diensten Catalogus neergezet.
Klant aan het woord
/ Persoonlijk advies
Weten of een centraal Servicepunt een optie voor jullie organisatie is? Jullie huidige FMIS-systeem onder de loep of optimaliseren? De rol van Servicepuntmedewerker inhoud geven? Jullie Facilitaire Servicedesk uitbouwen naar een Shared Servicepunt? Wij adviseren of ondersteunen je graag.
Facilitair management (FM) is een veelzijdig en veelomvattend vakgebied. Juist deze veelzijdigheid maakt het zo boeiend. Het beheren van gebouwen, managen van fysieke facilitaire oplossingen, uitrollen van (her)huisvestingsconcepten, inrichten werkplekken en optimaliseren van processen.
Het is niet de eerste keer dat we horen of we misschien een bekend muziekstation zijn? Dj’s met hippe muziek en vlotte praatjes, een dagelijkse prijzenbingo en niet te vergeten het welbekende ‘Raad het geluid van….’. Nee sorry, we moet je teleurstellen. Al hebben we wel een aantal dingen met elkaar gemeen!
Afgelopen weekend was het zover, SC Cambuur trapte het seizoen af vanuit het nieuwe stadion. De uitdaging? Een nieuw voetbalstadion bouwen voor iedereen die de Leeuwarder voetbalclub SC Cambuur een warm hart toedraagt.